★★★★★
Livsmedelshygien Grundutbildning
-Vår omfattande livsmedelshygienutbildning ger dig kunskaperna du behöver
›› Följer Livsmedelsverkets och SAMS kursplan
›› Lärarledda pedagogiska filmer
›› Ger kunskap om gällande lagstiftning
›› Kursmaterial & Diplom på utbildningen
Livsmedelshygien Grundutbildning
-Vår omfattande livsmedelshygienutbildning ger dig kunskaperna du behöver
›› Följer Livsmedelsverkets och SAMS kursplan
›› Lärarledda pedagogiska filmer
›› Ger kunskap om gällande lagstiftning
›› Kursmaterial & Diplom på utbildningen
"Era utbildningar är verkligen grymma! Toppen att man kunde se filmerna i lugn och ro där hemma!"
"Ni vet vad ni snackar om" 5-stjärnor!
★★★★★
"När jag gjorde kommunens kunskapsprov klarade jag det på första försöket!!! Ni är bäst!"
★★★★★
Livsmedelshygien
Kursen följer Livsmedelsverkets och SAMS kursplan och ska ge grundläggande kunskaper om livsmedelshygien. Kursen ger eleven allmän kännedom om mikroorganismer och de vanligaste patogena (sjukdomsframkallande) mikroorganismernas förekomst och dess egenskaper och hur man förebygger/undviker matförgiftningar samt de vanligaste/allvarligaste farorna som kan finnas vid hantering av livsmedel. Efter kursen ska eleven förstå betydelsen av personlig hygien och hygieniska förhållanden i verksamheten (ordning och reda, lämplig utformning av lokaler, varuhantering, etc.) och förstå betydelsen av att ha rutiner för att förebygga att hanteringen ger skadliga eller otjänliga livsmedel. Eleven kommer också ha kännedom om gällande lagstiftning.
Kursen vänder sig till dig som vill ha grundläggande kunskap i livsmedelshygien och att därmed kunna förebygga att hanteringen ger skadliga eller otjänliga livsmedel. Livsmedelshygienen är grundläggande i all livsmedelsverksamhet då den vid fel hantering kan orsaka otjänliga livsmedel samt orsaka extra
kostnader för verksamheten. Kunderna ska kunna känna trygghet i verksamhetens hantering och myndighetens kontrollorgan skall inte behöva göra anmärkningar som leder till återbesök.
kostnader för verksamheten. Kunderna ska kunna känna trygghet i verksamhetens hantering och myndighetens kontrollorgan skall inte behöva göra anmärkningar som leder till återbesök.